Iskolaérettségi tanácsadás,
iskola-előkészítő foglalkozás

Iskolaérettségi tanácsadás,
iskola-előkészítő foglalkozás

Iskolaérettségi tanácsadás

Menjen vagy maradjon?

Várlak a tanácsadásra, ha nagycsoportos a gyermeked, és szeretnéd tudni, valóban készen áll-e az iskolára.
Sok szülő ilyenkor bizonytalan: jó döntés lenne még egy óvodai év, vagy épp ellenkezőleg, ideje továbblépni?
A közös célunk, hogy gyermeked az ő saját tempójában, magabiztosan és örömmel kezdhesse az iskolát.

Érdemes végiggondolni iskolakezdés előtt, hogy milyen a gyermeked:

  • feladatértése,

  • feladattudata,

  • beszédértése, beszédkészsége,

  • figyelme,

  • verbális és vizuális emlékezete,

  • munkatempója,

  • szociális érettség,

  • általános tájékozottsága,

  • számfogalma,

  • finommotorikája.

A tanácsadás és az iskola-előkészítő foglalkozások célja, hogy:

  • gyermeked képességeiben megerősödve,

  • önbizalommal és kíváncsisággal,

  • félelem és szorongás nélkül lépjen be az iskolába.

Így nemcsak az első hetek lesznek könnyebbek, hanem az egész tanulási út sokkal örömtelibb lesz számára.

Mikor érdemes eljönnöd?

Ha:

  • bizonytalan vagy az iskolaérettségben,

  • szeretnél egy objektív, gyakorlati visszajelzést,

  • mielőtt nevelési tanácsadóhoz fordulnál, először megismernéd gyermeked erősségeit és fejlesztendő területeit.

Mindezek felmérésében, fejlesztésben és tanácsadásban lehetek segítségedre.


Nagyon fontos, hogy csemetéd rendelkezzen a szükséges fejlettségi területekkel, hiszen akkor lesz eredményes, sikeres, zökkenőmentes az iskolakezdés.


Ajánlom az iskola előkészítő foglalkozásokat, ha szeretnéd, hogy gyermeked kiváló képességekkel, félelem és szorongás nélkül, magabiztosan, örömmel kezdje az iskolát.


Az iskola-előkészítő foglalkozás

Ha a felmérés alapján azt látjuk, hogy néhány területen még érdemes erősíteni, iskola-előkészítő foglalkozásokkal segítek abban, hogy a gyermeked biztos alapokkal induljon.

Ezek a foglalkozások:

  • egyénre szabottak, a gyermek aktuális fejlettségi szintjéhez igazodnak,

  • strukturáltak, vagyis tudatosan építik azokat a képességeket, amikre az iskolában szükség lesz,

  • pozitív élményt adnak, hogy az iskola ne félelmet, hanem kíváncsiságot és önbizalmat jelentsen.

A gyakorlatok során a gyermek:

  • megismeri a feladathelyzetek logikáját, megtanulja követni az

    utasításokat,

  • fejlődik a figyelme, emlékezete, gondolkodása,

  • ügyesedik a kéz-szem koordinációban és az írásmozgásokban,

  • bátrabban kommunikál,

  • megtapasztalja a sikerélményt a tanulásban.

A cél nem az, hogy „iskolást játsszunk”, hanem hogy megérjen a tanulásra

– szellemileg és érzelmileg is.

Mikor érdemes elkezdeni?

Már nagycsoport elejétől érdemes érdeklődni – így marad elég idő a szükséges területek megerősítésére.
A legnagyobb ajándék, amit adhatsz gyermekednek, ha
nem a szeptemberi iskolakezdésre “készültök fel”, hanem arra, hogy örömmel, magabiztosan, sikerélménnyel tanuljon.