Kognitív képességfejlesztés

Boldogulásunk záloga?!

kognitiv-kepessegfejlesztes

„Ha kimegyünk az utcára, minden cseng-bong. A digitális ingerek tömege csak a hab a tortán.” Mindez felületesebb információfeldolgozást hoz magával, kevésbé módszeres és sokkal megosztottabb a mai gyerekek figyelme. Ez nem figyelemzavar, ilyen a mostani kor gyermeke. 

A szakember szerint ebbe sem kell belenyugodni, mert sok lehetőség van a figyelem fejlesztésére. 

(Gyarmathy Éva – Forbes Magazin)

A megismerő funkciók, mint a figyelem, emlékezet, észlelés, gondolkodási funkciók mind-mind olyan tényező, amely nem csak elengedhetetlen a tanulásban, a mindennapi életünkben, hanem jócskán befolyásolja is azt. A szerencse az, hogy ezek a funkciók kiválóan fejleszthetők.

Az életkort, az egyéni képességeket, a fejlesztendő területeket figyelembe véve számos lehetőség áll a rendelkezésre.

kognitiv-kepessegfejlesztes2

Néhány ezek közül, melyek fejlesztése történik a foglalkozásokon:

  • a figyelem tartósságának, elmélyültségének, terjedelmének fejlesztése,
  • az akaratlagos figyelmi funkciók fejlesztése,
  • a megosztott figyelem fejlesztése,
  • az egyes érzékelési – észlelési területek fejlesztése,
  • rövid illetve hosszútávú emlékezet fejlesztése,
  • bevésés, felidézés elsajátítása,
  • különbségek, változás megfigyeltetése,
  • analizáló – szintetizáló képesség fejlesztése,
  • hangulatok, érzelmek felismertetése,
  • kreatív gondolkodás, képzelet fejlesztése.

Ajánlom az egyéni foglalkozásokat:

  • a tehetséges tanulónak a tehetséggondozás részeként,
  • ha nincs konkrét probléma, de fejleszteni szeretnéd a gyermeked,
  • ha szeretnéd, hogy fókuszálni tudjon, tudatos jelenléttel élje meg a mindennapokat,
  • felzárkóztatásra szoruló gyermeknek.

A tréningen az 5-10 éves gyerekeket várom.