Kognitív képességfejlesztés
Boldogulásunk záloga?!

„Ha kimegyünk az utcára, minden cseng-bong. A digitális ingerek tömege csak a hab a tortán.” Mindez felületesebb információfeldolgozást hoz magával, kevésbé módszeres és sokkal megosztottabb a mai gyerekek figyelme. Ez nem figyelemzavar, ilyen a mostani kor gyermeke.
A szakember szerint ebbe sem kell belenyugodni, mert sok lehetőség van a figyelem fejlesztésére.
(Gyarmathy Éva – Forbes Magazin)
A megismerő funkciók, mint a figyelem, emlékezet, észlelés, gondolkodási funkciók mind-mind olyan tényező, amely nem csak elengedhetetlen a tanulásban, a mindennapi életünkben, hanem jócskán befolyásolja is azt. A szerencse az, hogy ezek a funkciók kiválóan fejleszthetők.
Az életkort, az egyéni képességeket, a fejlesztendő területeket figyelembe véve számos lehetőség áll a rendelkezésre.

Néhány ezek közül, melyek fejlesztése történik a foglalkozásokon:
- a figyelem tartósságának, elmélyültségének, terjedelmének fejlesztése,
- az akaratlagos figyelmi funkciók fejlesztése,
- a megosztott figyelem fejlesztése,
- az egyes érzékelési – észlelési területek fejlesztése,
- rövid illetve hosszútávú emlékezet fejlesztése,
- bevésés, felidézés elsajátítása,
- különbségek, változás megfigyeltetése,
- analizáló – szintetizáló képesség fejlesztése,
- hangulatok, érzelmek felismertetése,
- kreatív gondolkodás, képzelet fejlesztése.
Ajánlom az egyéni foglalkozásokat:
- a tehetséges tanulónak a tehetséggondozás részeként,
- ha nincs konkrét probléma, de fejleszteni szeretnéd a gyermeked,
- ha szeretnéd, hogy fókuszálni tudjon, tudatos jelenléttel élje meg a mindennapokat,
- felzárkóztatásra szoruló gyermeknek.
A tréningen az 5-10 éves gyerekeket várom.